Selamat Menyambut Bulan Ramadhan Al-Mubarak

Monday, August 04, 2008

Nurul Izzah dirogol 4 Perompak - 4 saksi nampak kejadian

Cerita ini tiada kaitan dengan yang hidup atau yang mati. Cerita ini adalah sebagai rekaan semata-mata untuk dijadikan pengajaran. Jika terdapat kesamaan kepada nama dan tempat kejadian, ianya hanya secara kebetulan dan tiada kaitan langsung.Tersebutlah kisah terdapat sebuah keluarga bahagia tinggal dipinggir bandar besar Kuala Lumpur bernama Desamara. Pasangan keluarga itu ialah Anwar Ibrahim dan Wan Azizah yang berusia lewat 40an. Pasangan itu mempunyai seorang anak dara yang cantik jelita bernama Nurul Izzah yang berusia 20 tahun.
Pada suatu hari, Anwar dan isteri mendapat jemputan untuk menghadiri satu jamuan makan malam rasmi kerana mereka adalah ahli NGO yang aktif membangkang setiap tindakan yang dilakukan oleh kerajaan. Disebabkan ianya adalah jamuan makan malam rasmi, maka mereka tidak boleh membawa Nurul Izzah bersama.
Dipendek cerita, mereka menghadiri jamuan makan itu dan kerana majlis makan malam itu tamat sekitar pukul 11:30 pm. Mereka pun pulang kerumah dan sampai sekitar pukul 12:00 mlm. Mereka hairan kenapa Nurul Izzah masih tidak menutup lampu kerana biasanya Nurul Izzah sudah tidur pada pukul 10.00 mlm.
Jadi dengan rasa ingin tahu, mereka mengintai melalui tingkap dan kerana lampu cerah maka mereka dapat melihat Nurul Izzah sedang dirogol oleh sekurang-kurangnya 1 orang lelaki yang kelihatan baru selesai merompak rumah mereka. Mereka tidak berani untuk masuk kerana keempat-empat perompak itu bersenjatakan pisau dan parang.
Melihat keadaan itu dan ingin memastikan 4 orang saksi menyaksikan kejadian itu supaya menjadi kes di mahkamah nanti, maka Anwar menelefon 5 orang rakan lelakinya yang sama-sama menghadiri majlis tadi datang ke rumahnya. Semasa menunggu itu, seorang perompak lagi merogol Nurul Izzah dan tanpa diketahui mereka disedang diintip oleh Anwar dan isteri.
Apabila 2 sahabat mereka sampai perompak ketiga sedang merogol Nurul Izzah dan tidak sempat disaksikan 1 orang lagi saksi untuk mencukupkan 4 orang saksi. Maka, hanya apabila perompak keempat itu merogol, 6 orang lelaki dan 1 orang perempuan menyaksikan kejadiaan itu.
Dengan keberanian yang ada kepada mereka, mereka menyerbu masuk dan berjaya menahan keempat2 perompak itu yang telah keletihan selepas merogol Nurul Izzah itu.
Dipendekkan cerita, 4 orang perompak itu disabitkan dengan kesalah merompak tetapi hanya seorang daripada mereka disabitkan dengan merogol Nurul Izzah. Ini kerana hanya perompak terakhir sahaja yang disaksikan oleh enam orang saksi.